Over ons

De praktijk

De meeste mensen vinden een mooi gebit belangrijk en daarom kunt u uiteraard ook voor halfjaarlijks gebitsonderhoud bij ons terecht. Echter, helpen wij u graag uw gebit te herstellen en mooier te maken. Dit kan bijvoorbeeld met facings, kronen, bruggen en implantaten. Met minimaal invasieve tandheelkunde streven wij naar een duurzaam en kwalitatief resultaat.

Wij vinden dat een mooie stralende lach zorgt voor zelfvertrouwen. Het lichaam is een complex van meerdere factoren waarvan de mond een belangrijk orgaan is. Dit orgaan is voor een optimale mondgezondheid afhankelijk van meerdere factoren die allen samen de kwaliteit bepalen. Denk bijvoorbeeld aan je voeding, wat eveneens gepaard gaat met je levensstijl, je algemene gezondheid, stress, roken, bewegen en wat dat weer doet met de kwaliteit van je speeksel. Een esthetisch fraai gebit kan het best worden bereikt als al deze factoren in harmonie zijn met elkaar.

Het team

Nurcan

Shamiram

Jay

Dilan

Ilayda

Nikki

Nurcan

Tandarts Nurcan Yilmaz-Vukkink (geboren en getogen in Oldenzaal), eind 2010 afgestudeerd en na haar studie tandheelkunde aan de ACTA teruggekeerd naar Twente om te werken bij Tandartsenpraktijk de Bont in Enschede.

“Na een jaar werken in de algemene praktijk, begon ik mezelf steeds vaker af te vragen waarom zo vaak vullingen, kronen of kiezen afbraken. Waarom mensen onverklaarbare pijn kregen terwijl zij jarenlang nergens last van hadden. Ik merkte steeds vaker dat patiënten terugkwamen met hetzij gecompliceerde hetzij ongecompliceerd klachten kwamen. De afgelopen zeven jaar heb ik mij daarom gespecialiseerd. Ik wilde bij patiënten allereerst kunnen inschatten of de behandeling die ik kon bieden zou aanslaan. En vervolgens hoe ik ook die gecompliceerde gevallen blijvend kon behandelen. Hoe ik die kon genezen.

In die zeven jaar heb ik geluk gehad met mijn leermeesters: ik werkte in de praktijk van Hein de Bont en Hans Beekmans in Laren (NH) met hoge microscopische precisie. Bij Sjoerd Smeekens (die op nationale en internationale podia staat en een eigen cursus centrum heeft ontwikkeld in Nederland) volgde ik de 3 jarige opleiding om de patiënt vanuit reconstructief oogpunt te beoordelen en behandelen. Zij leerden mij dat we soms aan symptoombestrijding doen en daardoor de diepere oorzaak niet aanpakken, waardoor de patiënt inderdaad telkens terugkomt. Soms met dezelfde klacht, soms met een andere. Blijven we te lang alleen die symptomen bestrijden, kan de patiënt blijvende schade oplopen.

En ik leerde nog iets anders: dat het zoeken en vinden van die diepere oorzaak veel tijd kost. Dat veel tandartsen die tijd niet hebben. En dat er naast tijd soms ook echte specialistische kennis nodig is om gevallen bij de wortel aan te kunnen pakken. En dan heb ik het over gevallen waar het al mis is gegaan, maar ook over het vroegtijdig signaleren van zaken die tot fundamentele problemen kunnen gaan leiden.

Onlangs opende ik mijn eigen tandartsenpraktijk. Dat heb ik gedaan vanuit een behoefte en een visie. Ik wil mij graag met de gecompliceerde gevallen bezighouden. Ik heb in mijn vak altijd de verdieping gezocht. Ik wil de rust en tijd hebben om de oorzaak tot de bodem uit te zoeken. En ik geloof dat dit ook nodig is. Zeker niet altijd. Veel patiënten zijn perfect geholpen met een reguliere behandeling maar soms moeten we verder kijken. Onderzoeken. Die rust en tijd nemen, die veel tandartsen niet hebben.

Zie haar LinkedIn pagina voor een volledig overzicht van haar gevolgde opleidingen, cursussen en congressen.

Shamiram

Shamiram Yilmaz (afgestudeerd in 2012 aan de ACTA) zal samen met haar zus de kar trekken binnen Daniels tandheelkunde. Shamiram heeft reeds een paar jaar ervaring in diverse praktijken in Oldenzaal, Denekamp, Apeldoorn en Enschede. Zij heeft zich de afgelopen jaren vooral toegespitst op het voorspelbaar werken maar ook de restauratieve tandheelkunde. Ze is vooral erg begaan met haar patiënten en probeert elke behandeling zo aangenaam mogelijk te laten verlopen door te vertellen wat ze doet en door te doen wat ze vertelt.

Jay

Jay heeft in 2012 haar examen tandartsassistente gehaald en heeft zich door haar leergierigheid en hoge werktempo laten bijscholen tot gediplomeerd preventie assistente en orthodontie assistente. Daarnaast voelt zij feilloos elke stap van tandarts Yilmaz-Vukkink aan.

Jay is erg punctueel, gestructureerd en heeft een goede helicopterview. Zij wil niets liever dan patiënten tevreden de kliniek uit zien gaan.

Dilan

In 2015 is Dilan begonnen met haar studie HBO Mondzorgkunde in Utrecht. Al van jongs af aan is zij geïnteresseerd in alles wat met de tanden en kiezen te maken heeft. Mede door haar ambitie voor het vak begon ze zichzelf te specialiseren in parodontologie, ook wel tandvleesziekte. Door reeds enkele jaren ervaringen te hebben opgedaan in algemene tandartspraktijken, parodontologie- en implantologie praktijken heeft zij zichzelf verder ontwikkeld.

Dilan vindt het belangrijk dat een patiënt zich goed haar of zijn gemak voelt, daarom zegt ze altijd: ‘een patiënt is meer dan alleen een mond vol tanden’. Dit zorgt ervoor dat de communicatie beter verloopt en patiënten zicht begrepen voelen. Op die manier streeft Dilan naar het behalen van haar doelen met haar patiënten, namelijk: het behouden van een leven lang een gezonde mond.

Ilayda

Momenteel is Ilayda Aksu bezig met de studie Mondzorgkunde aan Hogeschool in Utrecht als 3e jaars student. Tijdens de eerste studiejaren heeft ze in verschillende praktijken stage gelopen, daarnaast heeft zij 3 keer per week klinische les op de hoge school. Ilayda wil zich in de toekomst, naast tandvleesziekten, graag specialiseren in angst patiënten en kinderen. Voor haar zijn de kwaliteit en belangen van patiënten erg belangrijk. Dit geldt ook voor het patiëntcontact. Ze werkt secuur, geordend en straalt veel rust uit.

Nikki

Nadat Nikki zich heeft ontwikkeld in meerdere disciplines binnen o.a. de tandheelkunde, heeft ze haar plekje gevonden binnen Daniels. Nikki heeft gewerkt als tandarts assistent, baliemedewerker en tandtechnicus.

Nikki voelt zich als een spin in het web aan de front office. Het structureren en overzien van de randzaken in de praktijk en de dag soepel te laten verlopen is waar ze naar streeft.

U kunt met al uw vragen bij Nikki terecht en ze zal hierbij haar uiterste best doen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn

Filosofie

Onze werkwijze wordt gekenmerkt door het vooraf inventariseren van risico’s en wensen. Wij brengen tijdens uw eerste bezoek alle problemen zoveel mogelijk in beeld en handelen niet pas als er problemen ontstaan. Daarom is het belangrijk dat wij samen met u uw wensen inventariseren om te streven naar een mooi stralend en onderhoudsvrij gebit dat makkelijk schoon te houden is. Op die manier proberen wij tandbederf voor te zijn.